Un concert més enllà del pop

Fotografia: Totmusicat.cat // Roger Aran

La nit començava amb sorpresa si és que algú no havia estat atent a les xarxes socials. Els vilanovins Copa Lotus -tombats per la grip-, eren substituïts pel polièdric Eduard Gener. El de Solsona –però gironí d’adopció-, va acceptar el repte d’obrir la nit a la sala 2 de la Mirona. Amagat darrere un teclat, feia sonar les primeres notes, mentre la sala tot just s’anava omplint lentament. Les converses a les barres de bar o als sofàs del fons eren interrompudes amb les sensacionals cançons del primer treball Les Avingudes (RGB Suports, 2015) d’aquest jove i talentós músic. Eduard Gener és música negre i és cançó d’autor i poesia, és funk i és soul, és el Jamie Cullum català. La seva proposta és innovadora i única a Catalunya, com ja ho va ser en el seu moment el seu anterior grup Despertadors Atòmics, del qual va interpretar una cançó en directe “Milce”, així com també algunes versions de grans figures de la música com James Taylor. Els seus ritmes sincopats van seduir un públic cada vegada més nombrós que aquella nit s’aplegava a la Mirona per veure Blaumut.

I és que els veritables protagonistes eren ells: el quintet que gira des del passat març presentant el seu segon disc El primer arbre del bosc (autoeditat). Amb les primeres notes del seu característic so que cavalca entre el pop-rock i la música clàssica, el públic anava prenent posició davant l’escenari. Però el cantant, Xavi de la Iglesia insistia en trencar la barrera invisible tot convidant als assistents a apropar-se encara més al petit escenari de la sala 2 de la Mirona. I ara sí, amb el públic a tocar, arrancava el concert amb el single que dóna nom al disc. El públic corejava entusiasta els nous temes que prenien el protagonisme a la vetllada. Tot i així no van faltar temes del primer treball El Turista (Picap, 2013). Vassil Lambrinov, violinista conegut per la verborrea que li agafa en pujar a un escenari, començava el concert confessant que tenia son i que no estava acostumat a tocar tant tard, però el cert és que a mesura que avançava la nit les seves intervencions entre cançó i cançó eren cada vegada més llargues, i un dels moments que va regalar al públic va ser quan va explicar el procés de creació de “Cartes de l’orient”, un dels temes estrella del disc ja que hi col·labora l’Escolania de Montserrat. La recta final del concert la va coronar “Bicicletes” una cançó que ja forma part de l’imaginari col·lectiu.

En definitiva, una nit més enllà del pop al que ens tenen acostumats les ràdio-fòrmules, on es va poder gaudir de les noves sonoritats que cada vegada són més habituals en el panorama musical català.

 

Altres continguts:

RSSComentaris (0)

Torna al principi

Deixa el teu comentari